دسته‌بندی نشده

چگونه یک اتاق را سریع خنک کنیم – و آن را خنک نگه داریم.

اجاره کولر گازی| پنکه آّبی

بهترین راه برای خنک کردن اتاق

خنک کردن اتاق می تواند به شما بسیار کمک کند.وقتی یک موج گرما به طور غیر منتظره ای به سمت شهر یا خانه شما می آید ، طولی نمی کشد که خانه شما با هوای گرم خفه کننده پر می شود. باید سریع خانه خود را خنک کنید. خوشبختانه ، روش های مختلفی برای انجام کار وجود دارد تا بتوانید یک شب گرم تابستان را به یک هوای دلپذیر و خوابی خوش تبدیل کنید. ترفندهای زیر را امتحان کنید تا هوای گرم را از خانه تان دور کنید. و اجازه دهید هوای خنک به راحتی در اتاق قرار بگیرد.
این مراحل را دنبال کنید تا گرمای تابستان در خانه متوقف کنید.
از منبع گرما خلاص شوید
در خانه شما چیزهای زیادی وجود دارد که باعث ایجاد گرما می شوند و هر کدام به دمای کلی اضافه می کنند و باعث می شوند سخت تر بتوان هوای گرم خانه خود را خنک کنید. تا جا ممکن ، این دستگاههای گرما زا را خاموش کنید:

اجاره کولر گازی| پنکه آّبی
لامپ های روشنایی: تمام منابع نوری مقداری گرما به بیرون ساطع می کنند ، بنابراین در حد امکان از آنها استفاده کنید و در صورت امکان آنها را در حالت کم نور قرار دهید. لامپ ها رشته ای بدترین حالت گرمادهی را دارند، به همین دلیل بهتر است لامپ های ال ای دی را خریداری کنید .چراکه در مصرف برق و کم کردن هزینه های انرژی کمک شایانی هستند.
لوازم خانگی: شما به وضوح به یخچال و فریزر خود احتیاج دارید ، اما در گرم ترین قسمت های روز از گرم کننده های بزرگ مانند ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی و خشک کن لباس کمتر استفاده کنید.
پخت و پز: استفاده از فر یا اجاق گاز می تواند دمای اتاق شما را تا چندین درجه بالا برود. شبهای گرم زمان مناسبی برای لذت بردن از سالادهای بدون سس و ساندویچ است. اگر شما باید بیش از یک وعده غذایی گرم داشته باشید ، سعی کنید در فضای بیرون از خانه غذا را طبخ کنید. تا انرژی خانه خود را ذخیره کنید.
رایانه ها و ال سی دی ها: نگه داشتن رایانه و لوازم جانبی آن کاملا راحت می باشد ، اما باعث افزایش گرما به اتاق می شود. آنها را برای شب خاموش کنید که هم اتاق خود را خنک نگه داشته ایدو این درحالی است که قبض برقی خود را نیز کاهش می دهید.
خورشید: فراموش نکنید که وقتی خورشید به پنجره اتاق و خانه شما می تابد، واقعاً در طول روز هوای خانه را گرم می کند. این به ویژه در مورد پنجره های جنوبی و غربی صدق می کند.. خوشبختانه ، پوشش اتاق با پرده و زیر پرده ای باعث محافظت در برابر اشعه خورشید می شود.

خارج کردن هوا گرم


خنک کردن اتاق شما نیاز مند این است که با جایگزین کردن هوای گرم با هوای خنک است. برای انجام سریع این کار ، می توانید جریان هوا در خانه خود را افزایش دهید تا هوای گرم از بین برود و هوا داخل خنک شود.
پنجره را باز کنید: اجازه دهید هوای سرد داخل شود!
ایجاد جریان رفت و برگشت: اگر پنجره های دوتیکه دارید ، سطح زیرین را بالا بکشید و سطح بالایی را پایین بیاورید ، بنابراین هر دو پنجره شما باز خواهد شد. این کار اجازه می دهد تا هوا خنک در پایین جریان بیابد. با افزایش هوای گرم ، می توانید به جای اینکه در بالای سقف گیر بیفتید ، از قسمت اصلی ساختمان به بیرون برود.
ایجاد یک نسیم متقابل: با حرکت هوا در یک طرف و خروج از طرف دیگر بر روی حرکت هوا در خانه خود متمرکز شوید. در اتاق خواب های که دارای دو پنجره ، هستند .از یکی از پنجره ها باد به داخل می آید در حالی که اجازه می دهد هوای تازه از داخل آن جریان یابد و از پنجره دیگر خارج می شود. برای اتاقهایی که فقط یک پنجره دارند ، باز نگه داشتن درب اجازه می دهد تا نسیم متقابل از جاهای دیگر خانه شکل بگیرد.
از هواکش های خود استفاده کنید: فن های آشپزخانه یا حمام که هوا را به فضای بیرون هدایت می کنند، می توانند به از بین بردن گرما کمک کنند – بنابراین آنها را روشن کنید!

یکی از آخرین کارهایی که می توانید گرما را از اتاق نشیمن خود حذف کنید این است که از دمای بدن خود مراقبت کنید.

خنک کردن اتاق

این نکات سریع را برای خنک کردن شخصی امتحان کنید تا  خنک کردن اتاق را راحت تر انجام دهید.
از یک دوش سرد کوتاه استفاده کنید: آب خنک فوراً احساس خوبی به شما می دهد و اگر اجازه دهید در هوای آزاد موهای شما خشک شود ، می توانید از مزایای آن بیشتر استفاده کنید. تبخیر مداوم آب در بدن، شما را برای یک ساعت یا دو ساعت راحت می کند.
مبلمان خود را خنک کنید: برای آرامش بیشتر در مبل یا تختخواب خود می توانید از بسته‌های یخ استفاده کنید این یخ ها باعث می شود که هوای اطراف تخت و مبل شما کاملا خنک شود.
حقه آخر: اگر هیچ خنک کننده ای در خانه ندارید و نتوانید پنجره ها را باز کنید چه می کنید؟ با نشستن مستقیم در زیر پنکه سقفی یا در مسیر یک پنکه نوسان ، بدن خود را ریلکس کنید.در این حالت احساس خنکی می کنید. این در واقع نمی تواند هوای سردی را به خانه شما اضافه کند ، اما جریان هوا روی پوست شما به تبخیر عرق کمک می کند تا روند خنک کننده طبیعی بدن را فعال کند. یک نوشیدنی خنک را برای خودتان آماده کنید. بنوشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *